Pracownia Robotyki - Oferta - Robotyka LEGO - Bytom

Przejdź do treści

Pracownia Robotyki - Oferta

     Drogi Rodzicu! Szukasz zajęć dodatkowych dla dziecka, które zapewnią mu wszechstronny rozwój, a przy tym są ciekawe
i przyjemne? A może chcesz, żeby Twoje dziecko było przygotowane do zawodu przyszłości jakim jest programista w branży IT
i nie martwiło się o zatrudnienie? Branża IT to najszybciej rozwijająca się gałąź światowej gospodarki, gdzie na obecną chwilę
brakuje około 900 tys. programistów! Zagwarantuj więc swojemu dziecku pewną przyszłość.

To dla Twojego dziecka Pracownia Robotyki przygotowała ofertę zajęć pozalekcyjnych:


Robotyka z LEGO® WeDo 2.0.

      

       To cykl zajęć z robotyki i programowania, których głównym punktem jest ożywianie przyrody przy zastosowaniu robotów zbudowanych z klocków LEGO®,
a następnie programowanie ich.
Naukowcy LEGO® Education opracowali podstawę programową oraz metodykę nauczania dzieci, aby poprzez zabawę, zachęcić je do nauki.
WeDo 2.0. stosuje praktyczne metody nauczania, które zachęcają uczniów do stawiania pytań, oraz daje im narzędzia, aby znaleźli odpowiedzi na zadane pytania i szukali różnych dróg rozwiązania problemu. Każde 90 minutowe spotkanie, to realizacja wyjątkowego projektu naukowego, który daje dzieciom możliwość rozwijania myślenia abstrakcyjnego, poszerzania wiedzy, zrozumienie otaczającego świata. Dzięki temu, że dzieci pracują
w parach rozwijają umiejętności społeczne, zdobywają nowych przyjaciół, uczą się dialogu, zadawania pytań i znajdowania na nie odpowiedzi. Równocześnie ucząc się programowania rozwijają tzw. kompetencje miękkie takie jak: myślenie przyczynowo - skutkowe, kreatywność czy współpraca, czyli tego co w obecnych czasach najcenniejsze.

       Jak wyglądają zajęcia z robotyki i programowania LEGO® WeDo 2.0 ?

  • część I
Wizyta w wirtualnym laboratorium naukowym.


Wirtualne laboratorium Mai i Maksa to dla uczniów świetne miejsce, w którym mogą zapoznać się przy pomocy prezentacji, zdjęć bądz filmu
z
problemem, który będą musieli rozwiązać. Taka forma przedstawienia zagadnienia urozmaici każde zajęcia.


  • część II
Konstruowanie robota z użyciem klocków LEGO®

Uczniowie konstruują model LEGO®, który ma pomóc Mai
i Maksowi w rozwiązaniu problemu nie mającego jednoznacznej odpowiedzi. Ciągłe dostosowywanie
i modyfikacje rozwiązań sprawiają, że w tej części najbardziej rozwija się u dzieci kreatywność i pomysłowość.


  • część III
Programowanie zbudowanych robotów

Programowanie to istotny element edukacji w XXI wieku
i jest kluczową częścią wszystkich projektów WeDo 2.0. Pozwala ono dzieciom ożywić budowane modele. Przy pomocy tabletów i dedykowanego oprogramowania, roboty zbudowane na zajęciach wykonują zadania zaprogramowane przez uczniów. Mogą to być operacje takie jak: poruszanie, napędzanie, chodzenie, zginanie, obracanie, podnoszenie, opuszczanie, chwytanie, pchanie, ciągnięcie.


  • część IV
Zabawa

W tej części zajęć, uczniowie, mogą wykazać się swoją inwencją. Zmieniają, udoskonalają, rozbudowują roboty według własnego uznania. Modyfikują parametry, programują dodatkowe zadania, konkurują z pozostałymi drużynami. W tej części możliwości uczniów są nieograniczone.

Na każdym etapie dzieci mogą korzystać z pomocy i rad nauczycieli, chętnie pomożemy i udzielimy wskazówek. Motywujemy uczniów do pracy, doceniamy postępy. Na takich zajęciach nie można się nudzić.
Wróć do spisu treści